ကြ်န္ေတာ္ဘဝတစ္စိတ္တစ္ေဒသမွာ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတာေလးေတြ၊ ေနာင္ေတာ္ညီေတာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ စစ္သည္အဆင့္အတန္းအားလုံး ထိေတြ႕သိျမင္ခံစားခဲ့သမွ်ေလးေတြကို ေပါင္းစပ္လို႔ ရသတစ္ခုအျဖစ္ ရေစျခင္းငွာအင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေလးေပၚတင္ေပးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္

Saturday, May 31, 2008

မိုင္းႏွဳံး ႏွီးဘုရားႀကီး

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏွီးဘုရားႀကီးေတြ အေၾကာင္းကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကားဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ဆို ရန္ကုန္(ေထာက္ႀကံ့မွာဆိုလားပဲ --သိရင္ေျပာေပးၾကပါလား)တစ္ဆူ၊ ကေလာမွာ တစ္ဆူ၊ ျပင္ဦးလြင္ မေရာက္ခင္နားမွာတစ္ဆူ (ကြ်န္ေတာ္ေရာက္တုန္းကကို ေနာက္တစ္ဆူ ထပ္ၿပီး ရက္လုပ္ ပူေဇာ္ေနတာေတြ႕ျမင္ခဲ့ပါတယ္)၊ ေနာက္ တစ္ဆူကေတာ့ မိုင္းခတ္(မိုင္းႏွဳံး)ႏွီးဘုရားႀကီးပါ။ ေနာက္ဘယ္ေတြမွာ ရွိေသးလဲ မသိဘူးေနာ္၊ ဒါက ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ပါ။ အဓိက ေဖာ္ျပခ်င္တာက မိုင္းခတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ မုိင္းႏွဳံးဆိုတဲ့ ရြာမွာ စံပါယ္ေတာ္မူေနတဲ့ ႏွီးဘုရားႀကီးအေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္သိထားသေလာက္ မျဖစ္စေလာက္ေလးကို မွ်ေဝခ်င္တဲ့ဆႏၵေၾကာင့္ဒီပို႔စ္ကိုေရးလိုက္တာပါ။

မိုင္းခတ္ၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ မိုင္းႏွဳံးဆိုတဲ့ရြာေလးကို ဆိုင္ကယ္သြားရင္ ခရီးကနီးနီးေလးပါ ေတာင္ကုန္းေတြ ခ်ဳိင့္ေတြျဖတ္၊ ေရေခ်ာင္းေလးေတြပါ ျဖတ္ျဖတ္ဆင္းရေတာ့ ၁၀မိနစ္ ေလာက္နီးပါးၾကာတတ္ပါတယ္။ ရြာကိုဝင္တာနဲ႔ ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးကိုထီးထီးေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝန္းတစ္ခုထဲမွရွိတဲ့ စံေက်ာင္းေတာ္မွာ ကိန္းဝပ္ေတာ္မူပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ပဌာန္းရြတ္ပြဲနဲ႔ ဘုရားပြဲေတာ္အၿမဲက်င္းပေလ့ရွိပါတယ္။ ရွမ္း၊အခါ၊လားဟူ ေတာင္ေပၚေဒသေန တိုင္းရင္းသားတို႔ပါဝင္ဆင္ႏြဲၾကပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ နီးစပ္ရာမိုင္းခတ္ မိုင္းယန္း အျပင္ က်ဳိင္းတုံကပါလာေရာက္ ဆိုင္ေတြဖြင့္လွစ္လို႔ ပိုမိုစည္ကားစြာ က်င္းပလ်က္ရွိပါတယ္။

ဘုရားႀကီးသက္တမ္းဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသမိုင္းစာအုပ္နဲ႔ လက္ကမ္းစာေစာင္ ေလးေတြထုတ္ေဝျပဳစုထားပါတယ္။ ဘုရားသမိုင္းအေသးစိတ္ကို က်ဳိင္းတုံၿမိဳ႕ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းစာေစာင္ ေတြမွာ ရွာေဖြဖတ္ရွဳႏိုင္ၾကပါတယ္။ (ကြ်န္ေတာ္က မွတ္မိသေလာက္ကို မွ်ေဝေပးရုံသပ္သပ္သာျဖစ္ပါတယ္)စတင္ရက္လုပ္ပူေဇာ္ဖုိ႔အတြက္ လူပ်ဳိ မိန္းမပ်ဳိ တို႔ကေန ဝါးေကာင္းဝါးမ်ဳိးသန္႔ေတြကို ခုတ္ေပးၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ဝါးလုံးအဆင့္ကေန ႏွီးျဖာ ႏွီးသပ္ စတင္ရက္လုပ္လာလိုက္ၾကတာ ေခါင္းေတာ္ရက္လုပ္ဖို႔ အခက္အခဲ စတင္ေတြ႕ႀကံဳၾကရပါတယ္..တဲ့ ။ လူေတြဒီလိုနဲ႔ အခက္ႀကံဳေနတုန္း ေနာက္ရက္မွာ အနီးနား ၿခဳံႏြယ္ေတာအုပ္ ထဲကေန အဝတ္အစား ႏြမ္းပါးစြာ ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ အဖိုးအိုတစ္ဦး ထြက္လာၿပီးသူ ရက္လုပ္ကုသိုလ္ပါဝင္ ပါရေစဆိုၿပီး စတင္ရက္လုပ္ပါတယ္...တဲ့။

အဲဒီေန႔မွာပဲ အဖိုးအိုက ဦးေခါင္းေတာ္ကိုအၿပီးရက္လုပ္လို႔ ခႏၵာကိုယ္ေတာ္နဲ႔ ဆက္စက္ၿပီးစီးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ ေနမဝင္ခင္သူျပန္ရမွာျဖစ္လို႔ ကဲအခုေတာ့အားလုံးၿပီးၿပီျဖစ္ လို႔ သူျပန္ပါဦးမယ္လို႔ အားလုံးကို ႏွဳတ္ဆက္ၿပီး အနီးအနား မလွမ္းမကမ္းသစ္ပင္ၿခံဳႏြယ္ထဲကို ဝင္ေရာက္သြားပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မနက္မွာ ရြာကလူရြယ္ေတြက အဖိုးအိုကိုေတြ႕ခ်င္ ျပဳစုႏွိပ္နယ္ေပးခ်င္ၾကတာနဲ႔ ေတာနင္းရွာေဖြၾကပါေသာ္လည္း အဲဒီေန႔ကစၿပီးေနာင္ ဘယ္ေတာ့မွ အဖိုးအိုကို မေတြ႕ရေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္မွ ရြာက ဆရာေတာ္ကို သၾကားမင္းကအိမ္မက္ေပးပါတယ္ လူေတြနဲ႔အတူ သူလည္းကုသိုလ္ပါဝင္ လွဴဒါန္းတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းပါ။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ဘုရားဘြဲ႕ေတာ္ကို ရွမ္းဘာသာနဲ႔ သၾကားမင္းရက္လုပ္ပူေဇာ္တယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ပါေအာင္ ဘြဲ႕ေတာ္ဆက္ကပ္ခဲ့တယ္ လို႔ သိရပါတယ္။

ႏွစ္ကာလေတြၾကေညာင္း ရြာေတြလဲ ေခတ္ပ်က္စနစ္ပ်က္ေတြႀကဳံရေတာ့ လူေတြေရႊ႕ ရြာေတြေနရာေတြပါ ေျပာင္းလဲလာလိုက္တာ အခု လက္ရွိမိုင္းႏွဳံးရြာမွာ မတည္ထားခင္ ေတာမီးႀကီး အႀကီးအက်ယ္ေလာင္ကြ်မ္း ပါတယ္။ တစ္ေတာတစ္ေတာင္တစ္ေဒသလုံးကို တက္တက္စင္ေျပာင္ေလာင္ကြ်မ္းပါတယ္...တဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ေနာက္ေန႔ ထင္းခုတ္ ေတာလည္သြားတဲ့သူေတြက မီးေလာင္ျပာဖုံးေတာႀကီးမွာ ဝါးရုံပင္ေျခာက္တစ္စု မဆိုစေလာက္ေလးက ထီးထီးကြက္ၿပီး မီးမေလာင္ဘဲက်န္ေနတာေတြ႕တာနဲ႔ အထူးအဆန္းျဖစ္ၿပီး အနားကို သြားေသခ်ာၾကည့္ေတာ့မွ အခုလက္ရွိေနရာမွာတည္ထားကိုးကြယ္တဲ့ ႏွီးဘုရားႀကီးကို အံ့ခ်ီးဖြယ္ မီးကြင္း မီးမဝါးၿမိဳႏိုင္ဘဲ ဘုရားတန္ခိုေတာ္စြမ္းျဖင့္ က်န္ရစ္တာျဖစ္တယ္။ ရြာကိုသယ္မပင့္ေဆာင္လို႔ အခုလက္ရွိေနရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝန္းအတြင္းမွာ ျပဳျပင္မြမ္းမံ တည္ထားကိုးကြယ္လာလိုက္တာ ဒီေန႔အထိပင္ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုဆို မိုင္းႏွဳံးႏွီးဘုရားႀကီးမွာ ႏွစ္ေပါင္း (၇၀၀)ၾကာျမင့္လာခဲ့ေသာ္လည္း ေရြသကၤန္းေရာင္တေျပာင္ေျပာင္ျဖင့္ အထူးၾကည့္ညိဳသဒၵါပြားဖြယ္ရာ ဖူးေတြ႕ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ေဒါက္တိုင္တစ္ခ်ဳိ႕ျဖင့္ကို မက္မေတာ္ေထာက္ကူ ထားတာလည္းေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္လူတို႕အၾကားမွာ ေရပန္းအစားဆုံးကေတာ့ အကုသိုလ္ေတြ အရမ္းမ်ားေနတဲ့သူေတြ ဘုရားႀကီးေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ေရာက္လို႔ ဒူးေထာက္ဦးခ်တာေတာင္ ဘုရားႀကီးကို လုံးဝ ဖူးေတြ႕ျမင္ရခ်င္းမရွိပါဘူးလို႔ ေျပာစမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳရတယ္ဆိုတဲ့သူကေတာ့ ဒီေန႔အထိ မိုင္းခတ္ၿမိဳ႕ထဲမွာ ေနထိုင္တဲ့ ေဒၚxxxxxx ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔အထိသူရွိေနဆဲပါခင္ဗ်ား။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ လူနံမည္ကိုေဖာ္ျပျခင္းမျပဳသည္ကို နားလည္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔လို တပ္က ေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ထမ္းရသူေတြ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအားလုံး ပါစပ္ဖ်ားမွာေရပန္းစားတာေလးပါ ။ အဲဒါကေတာ့ မိုင္းႏွဳံး ႏွီးဘုရားႀကီးကို ဖူးရင္ ၃ ႀကိမ္ေရာက္ေအာင္ သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ ဦးခိုက္ရပါတယ္..တဲ့ ။ ၃ ႀကိမ္မျပည့္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ မိုင္းခတ္ကေန တစ္ျခားကို ေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္က်တယ္ထားဦး ေနာက္တစ္ခ်ိန္မွာ မိုင္းခတ္ကို ထပ္ၿပီးတာဝန္က်တယ္...ဆိုတာပါပဲ.. ဒါေၾကာင့္ေလ ကိုနႏၵတို႔ကေတာ့ ဆိုင္ကယ္နဲ႔က ၂ ခါ။ တပ္က ကားနဲ႔ လုပ္အားေပးသြားတုန္းကတစ္ခါ၊ လမ္းကင္းဆိုၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သြားရတာက တစ္ခါ။ ၾကက္ဥေတာင္စခန္း(တစ္ခ်ိန္က ဗကပ တို႔ သိမ္းပိုက္ ထားခဲ့တဲ့ စခန္းပါ.. ဆရာေသာင္းေဝဦးစာအုပ္ထဲမွာ ပါခဲ့ဖူးပါတယ္.. ဒီစခန္းကို ကြ်န္ေတာ္ စခန္းထိုင္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ျပသနာေလးေတြ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတာေလးကို ေနာက္ပိုင္းမွာ တင္ျပေပးပါဦးမယ္) မွာ စခန္းထိုင္ ရေတာ့ ၂ ႀကိမ္ထပ္ဖူးရတယ္ေလ...

ဘုရားႀကီးကိုသပၸါယ္ၾကည္ညဳိလြန္းလို႔ ဖူးခြင့္ႀကံဳရခဲ အခြင့္အေရးရခဲလွျခင္း တို႔ေၾကာင္း သြားခြင့္သင့္ေအာင္ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့သလို ..ဟဲဟဲ သူမ်ားေတြေျပာလို႔ မိုင္းခတ္ကိုျပန္မလာခ်င္လို႔(လွ်ပ္စစ္မီးနဲ႔ ဖုန္းမရတာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲတာကလြဲရင္က်န္တာအကုန္ေကာင္း.. ပီနန္း တို႔ ေနာင္ရင္း တို႔လည္း သေဘာထားေကာင္း...) အခါခါအေခါေခါက္သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ပါေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိရွိသမွ်ေသာ ႏွီးဘုရားႀကီးမ်ားတြင္ သက္ေတာ္သက္တမ္း ကာလအၾကာျမင့္ဆုံး (ကြ်န္ေတာ္တို႔စကားနဲ႔ဆိုရင္ စီနီယာ အက်ဆုံး..) ျဖစ္တဲ့ မိုင္းခတ္ၿမိဳ႕ အနီးအနားက မိုင္းႏွဳံး ႏွီးဘုရားႀကီးအေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

0 comments: